Tuesday 1 May 2012

Rahsia di Sebalik Nombor Pada Pembalut Burger King



Suke makan burger king?
Yes, I am..atuk memang suke :3
This is just for information saje la :)

Just to share ape maksud alphabetic number yang ade dekat pembalut burger tersebut.


Kalau anda perasan, dekat pembalut tu akan ada satu nombor yang akan ditanda. Apa maksud die? Itu adalah tanda tempoh expired burger tu. Sebagai menjaga kualiti burger, burger king dah set dalam specification die setiap burger hanya boleh bertahan selama 10 minit, selepas dari tu temperature burger akan menurun and sume sayur-sayur kt dalam die dah layu, jadi burger tu perlu dibuang (This is by right lah, tp biasenye drg jual jgk!)

Bagaimana membaca tanda nombor tersebut?


Terdapat dua skrin di bahagian kaunter burger, satu untuk pembuat burger dan satu lagi untuk kaunter ambil order. Pekerja yang membuat burger akan menanda no mengikut no yg terpapar di skrin, di bahagian kaunter no die adalah no sebelum. Setiap no berselang selama 10 min, so kalau anda dapat burger yang anda order, anda boleh melihat no tersebut ada terpapar di skrin depan kaunter tu. Kalau no di skrin sudah melebihi no di burger anda, bermakna burger anda sudah expired untuk dijual. (Act burger tu okey je cuma kualiti die kurang berbanding spec asal).

Sometime anda akan dapat burger yg tak ditanda langsung. Bukan pekerja tu malas, tp sbb order x banyak..die buat burger tu on the spot lepas anda order jadi x perlulah die tanda sbb anda pon dah boleh nmpak kan die baru je buat, biasenye tanda tu perlu bile ramai sgt costumer jadi tukang buat burger main buat je burger x ikut order...

Itu je. Thanx  and have a nice day. Ohh, HAPPY LABOUR DAY ANYWAY !!

#Eh cmne plak dgn lain-lain fastfood, anyone knows?? Share please

5 comments:

  1. pembalut??? ini blognya orang malaysia ya?salam hangat from indonesia :D

    ReplyDelete
  2. selalunya tak sempat tengok pembalut....ngappppp terusss...lepas tu terus lupa hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...