Saturday 19 May 2012

Application Android Yang Perlu Ada Dalam Handphone Anda


Dropbox adalah aplikasi yang membolehkan anda membawa gambar-gambar andadokumendan video di mana-mana sahaja dan berkongsi dengan mudah dengan mana-mana device anda yang lain. Aplikasi ni ala-ala macam Iclouds untuk apple, sbg cth bile anda snap gambar dan simpan di dalam dropbox, gambar td dah ada di laptop anda melalui aplikasi dropbox yang ade dekat laptop anda tu. Aplikasi ini memerlukan line data sepenuhnya.

 
Viber merupakan satu aplikasi untuk telefon iPhone dan Android yang membolehkan anda membuat panggilan telefon percuma dan menghantar mesej teks kepada sesiapa yang juga mempunyai aplikasi ini. Seperti Whatsapp, Viber secara automatik akan detect sesiapa di dalam contact no anda yang menggunakan aplikasi ini, dan anda boleh terus berhubung secara percuma ! Awesome kan !!
Voxer adalah aplikasi walkie talkie untuk telefon pintarVoxer membolehkan anda menghantar mesej segera audio, teksfoto dan lokasi kepada satu atau sekumpulan kawan-kawan anda.


Applikasi ini adalah aplikasi personal market. Melalui aplikasi ini, ia akan menyenaraikan semua aplikasi yang ada di dalam handphone anda dan berkongsi dengan rakan lain. Apabila anda log masuk menerusi facebook, anda dapat melihat semua aplikasi yang ada di dalam handphone rakan anda jika dia juga menggunakan appreciate. Kalau tengok application rakan anda tu mcm best, boleh la amek :)


Apabila bermain dengan handphone yang canggih-canggih yang menggunakan data line, ini perkara yang perlu selalu dibuat; clean the cache !! Bila masuk je internet, banyak cache-cache yang akan masuk dan tersimpan dalam phone dan ini akan memakan space, sebab tu lah handphone jadi berat..sebab x pernah nak cuci !! Biasa kan cuci cache setiap hari :)

Finally, ini lah die application yang paling atuk suka pakai. Applikasi ni adalah aplikasi perkongsian monitor. Biasa atuk dekat opis, atuk akan gunakan aplikasi ni di dalam ipad atuk untuk control laptop atuk dekat rumah. Aplikasi ni jugak digunakan untuk presentation di mana semua org melihat pada screen yang sama di lain-lain lokasi.

#Actually, banyak lagi application-application menarik tapi untuk kali ni, atuk share yang nie je dl ye..saje gediks nak tayang handphone baru beli >>


HTC One X. Model pertama yang menggunakan processor Quad Core 1.5 ghz bermaksud 2 kali kelajuan Galaxy Note (Dual Core 1.4ghz), malah Iphone 4S pon baru Dual Core 1.2ghz.

#Info tambahan : Semua model blackberry menggunakan processor Single Core kecuali Bold 9900, satu-satunya model Blackberry yang menggunakan Dual Core Processor tp! Blackberry menggunakan jaringan dia sendiri, sebab tu walaupun single core die masih laju.

2 comments:

  1. wah phone ni best x?haritu ade tgk kamera dia suuperb ah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. best..okey lah atuk upload satu picture yg atuk snap guna hp nie without any edit. tgk post atas

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...