Monday 21 March 2011

Cara Sihat Memasak Maggie

Maggie, walaupun kite tahu ia merupakan makanan yg x berkhasiat tp kebanyakan kite masih kerap memakannya..sebab?? MURAH DAN SEDAP !! kene plak time2 ujung bulan, sume org cari maggie la ape lg sbb duet da xde ahaa..

Tahukah anda terdapat pelbagai bahan kimia di dalam maggie??? dan salah satunya adalah [nama saintifik akan diupdate later, terlupe plak]. 

Bahan ini digunakan untuk mengeraskan megi tersebut untuk dibungkus dan apabila dimakan, badan manusia memelukan 3 hari untuk menghilangkan kesan toksik dari bahan tersebut. Sbb 2 le org slalu ckp x elok makan megi ari2..

Langkah bijak memasak maggie:-

Selepas merebus maggie sehingga lembut, langkah terbaik ialah dengan membuang air rebusan tersebut dan rebus air baru bersama maggie yang telah dilembutkan td. Dengan cara ini, bahan kimia tadi akan dibuang bersama air rebusan pertama...so xdela masuk dalam badan kite kan..dah, 2 je :D

P/s: seelok-eloknye elakkan la makan maggie, tp kalo da nak makan gak selangkan sekurang-kurangnya 3 hari dari pemakanan maggie sebelum nie..dan bile nak masak, try ikut langkah di atas yeah :)
Untuk info lanjut, sile tanye doktor anda !!

"Dengan sedikit info, boleh menyelamatkan nyawa"

4 comments:

  1. thanx 4 the info.....at least leh kurengkan bhn kimia dlm bdn....w/pon da tau megi xelok tuk kshatan, tp ttp nk mkn gak...huhuhu

    ReplyDelete
  2. menarik ^^.
    saat2 genting memang teringat megi
    huhu

    ReplyDelete
  3. mkn maggi goreng la bagus,sebab xgune air,hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...